ירח מארח: פעילות לילדים במוזיאון המדע

פעילות בשבת לילדים
לא רק לאסטרונאטים ואסטרונאוטיות... | צילום: יעל אילן
מוזיאון המדע בירושלים מזמין אתכם להפנינג ייחודי שחוגג 50 שנה לנחיתה על הירח

באירוע ירח מארח יחגגו המבקרים 50 שנה למשפט האלמותי: זהו צעד קטן לאדם, צעד ענק לאנושות, דרך פעילויות שימחישו לילדים, לילדות, לנוער ולהורים את האתגרים הטכנולוגיים המעניינים לצד התחושות המיוחדות שעורר המסע אל הירח.

לא רק לאסטרונאוטים ולאסטרונאוטיות… מוזיאון המדע ע”ש בלומפילד בירושלים חוגג 50 שנה לנחיתה על הירח ומזמין אתכם להפנינג ייחודי במהלך חודש ינואר המיועד לכל המשפחה: להעיף בלונים, לשגר טילים, לבנות זרועות רובוטיות נעות, להביט מקרוב ברסיסי ירח אמיתיים, להרים משאות בעזרת מכונת הרמה ועוד בשלל פעילויות.

הידעת?
בזכות הירח, הלילה הפך פחות מפחיד עבור בני האדם. אגדות עם ושירים רבים נכתבו לאורו של הירח. הירח הוא לא רק הגורם המאיר ביותר בשמי הלילה, הוא גם המהיר, המשתנה והברור ביותר בשל קרבתו לכדור הארץ. לכן גם היה הגוף השמימי הראשון אליו הגיע האדם.

לפרטים נוספים חייגו: 053-9382657

 

פעילויות לילדים במוזיאון המדע בירושלים

 

פעילות לילדים בשבת
הדגמות מדעיות, ניסויים וסדנאות בנייה | צילום: יעל אילן

 

 

הדגמה מדעית לכל המשפחה: טיל-כו לראות!

תהיתם איך משגרים חלליות וטילי ענק לחלל? או מה הקשר בין מים וטיסה של חלליות לירח? בהדגמה מדעית מפתיעה, בהשתתפות הקהל, יוכלו המבקרים לגלות פרטים מפתיעים בדגם של החללית המאוישת שהגיעה לירח, להעיף בלונים מיוחדים ולשגר טילים מפתיעים.

 

סדנת בנייה לכל המשפחה: זרוע-טריק

בניית זרועות רובוטיות נעות שיכולות לתפוס “אבני ירח” בגדלים שונים. כל משתתף יבנה זרוע אישית בעלת תנועה שונה ויכולת תפיסה ייחודית. בסיום הבניה ניתן יהיה לבדוק את ביצועי הזרוע באמצעות מנוע ואיסוף אבני בזלת בגדלים שונים.

 

 

סיור מודרך לכל המשפחה: מעלים למעלה

סיור לכל המשפחה באזור יסודות המכונה של תערוכת השאלות של לאונרדו. בסיור נכיר ונפעיל מכונות הרמה גדולות ששמשו ומשמשות את בני האדם להרים משאות ולהתגבר על כוח הכבידה.

 

רסיסי ירח

ההורים והילדים מוזמנים להביט מקרוב ברסיסי ירח שאספו אסטרונאוטים ממשימת  אפולו 11 וללמוד את הסיפור מאחורי תצוגת רסיסי הירח שהעניק הנשיא ניקסון למדינת ישראל בשנת 1970.

פעילויות ירח מארח בשבת

 

מוזיאון המדע על שם בלומפילד
הדגמה מדעית במוזיאון המדע | צילום: טל בר לב

 

 

פעילות מודרכת: תחנת צל הירח

בסביבת פעילות מוחשכת ומודרכת נחנה לרגע בחלל החיצון ונסתכל במבט מבחוץ על המערכת התלת – גופית הקסומה של השמש, כדור הארץ והירח. נחקור מזוויות מבט שונות את מגוון התופעות המעניינות שמערכת זו יוצרת ונבין את מופעי הירח השונים.
מגיל 8 ומעלה.

סרט חדש בתלת ממד לכל המשפחה: המסע של בנג’י

הקרנה ראשונה בתאריך: 4.1.2020.

צבי ים הינם בין היצורים הקדומים והמלכותיים על פני כדור הארץ.
מזה למעלה מ-100 מיליון שנה הם חצו אוקיינוסים וימים, סובלים מהכחדה וממלאים תפקיד קריטי בשמירת שרשרת המזון בטבע. אולם כעת הם עומדים מול איום חדש: בני האדם. הגיע הזמן שנלמד ונכיר את חייהם של היצורים המדהימים הללו.

סרט תלת ממד חדש יצטרפו הצופים למסעה המרתק והמסעיר של בנג’י, צבת הים הירוקה. מהרגע שהיא בוקעת מהביצה על חופי אוסטרליה החמימים, לאורך השונית הגדולה ואלפי קילומטרים באוקיינוס הפתוח והסוער. לאחר עשרות שנים שבה בנג’י באופן מסתורי ומדויק לאותו החוף בו בקעה מהביצה על מנת להמשיך את מסורת הדורות הבאים.

מסעה המרהיב והמאתגר של בנג’י בעומק האוקיינוס מזמן לנו היכרות עם שוכני הים וחיות נוספות, הרפתקאות מסעירות, מפגשים מלהיבים וצילומי צלילות עומק שלא נראו כמותם. צבי הים מלמדים אותנו עד כמה נפלא הוא עולמנו, עושר החי והצומח מעל פני הים ובמיוחד במצולותיו ותפקידנו לשמור על הטבע המיוחד למען הדורות הבאים.

משך הסרט: 25 דקות.
מגיל 4 ומעלה.
בתשלום נוסף מעל גיל שנתיים של 10 ₪.

 

ירח מארח במוזיאון המדע בירושלים: פרטים נוספים

איפה: מוזיאון המדע ע”ש בלומפילד ירושלים, שדרת המוזיאונים 3 גבעת רם.

מתי: ראשון ושישי סגור | ימי שני עד חמישי בין השעות: 10:00-18:00 | שבת בין השעות: 10:00-16:00.

כמה: ילד מתחת לגיל 5 חינם | מעל גיל 5/מבוגר 50 ₪ | כרטיס משפחתי 180 ₪.
הנחות ל מחזיקי כרטיס תושב ‘ירושלמי’, חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים, מועדוני לקוחות.

למידע נוסף חייגו: 053-9382657 או באתר המוזיאון: לחצו כאן…

פרטי המקום
נשמח לדעת!



053-9382657 8 ומעלה, כל המשפחה בתשלום

מחירים

מזומן / אשראי עד גיל 5 – חינם | ילד: 60 ₪ מבוגר: 60 ₪ | כרטיס משפחתי 220 ₪.

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה