מסלול טיול בירושלים בעקבות הספר מישהו לרוץ איתו

מסלול איורים בירושלים
מסלול למשפחות בירושלים | צילום: שמעון גליאצנשפיגל

נחנך בירושלים מסלול טיול חדש, שעוקב אחר עלילת הספר מישהו לרוץ אתו. ניתן לסייר במסלול באופן עצמאי, ולעבור בנקודות המיוחדות של העיר עם קטעי קריאה והסברים…

לראשונה בישראל הופך ספר למסלול איורים ברחבי ירושלים.
הספר מספר על מסע התבגרות שמתרחש ברחובות העיר, והסיור עוקב אחר עלילתו בנקודות ציון שנחשבות עד היום למשמעותיות בחיי הנוער בעיר. מוזמנים לסייר בין חצר סרגי לכיכר החתולות ושרידי מבנה טליתא קומי, בעקבות עלילת הספר ואיורים צבעוניים, מלווים בשלטי הסבר וקטעי קריאה מוקלטים.

 

כיכר החתולות ירושלים
כיכר החתולות בעקבות הספר מישהו לרוץ איתו… | צילום: יח”צ, איירה ליאורה וייז

 

מסלול טיול בירושלים

לכבוד 20 שנה להוצאת הספר מישהו לרוץ אתו קראה המחלקה לאמנות לאמנית ירושלמית רב תחומית בשם ליאורה וייז, שאיירה שמונה יצירות בהשראת ספרו של דויד גרוסמן. את היצירות הציבו בשמונה מוקדים מרכזיים בעיר.

לצד כל יצירה יש שלט הסבר עם פסקה מתאימה מן הספר, שניתן גם להאזין לה דרך קוד סריקה. הקודים השונים יובילו לקטעי שמע קצרים, שמורכבים מרקע היסטורי שמלווה בקטעי קריאה מתוך הספר.

 

כיכר ציון ירושלים
האיור שמוצג בכיכר ציון | צילום: שמעון גליאצנשפיגל

 

השתתפו בהקלטות הסיפור נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש העיר ירושלים משה ליאון, דויד גרוסמן, עינת אבני ותלמידי בית הספר הניסויי. התלמידים גם מביעים את דעתם על נושאים שונים מהספר, כמו: איך מתמודדים עם בדידות? החשיבות שבמגוון תרבותי ועוד, כדי לעורר שאלות שרלוונטיות גם לילדים ובני נוער.

 

מסלול בירושלים
המסעדה של לאה. רואים פרצוף מוכר בין הסועדים?… | צילום: עיר סיפור, איירה ליאורה וייז

 

התחנות בהן יוצבו היצירות וקטעי השמע:

  • כיכר ציון
  • מדרחוב בן יהודה
  • טליתא קומי
  • גן התות
  • שכונת אבן ישראל
  • כיכר החתולות
  • חצר סרגיי
  • ליפתא

 

ירושלים – עיר סיפור

עיר סיפור הוא מיזם של עיריית ירושלים, שבוחר להוסיף ערכים של תרבות בעיר דרך ציורים ואומנות במרחב הציבורי. חזון הפרוייקט הוא לייצר שיטוט וסקרנות לקראת האיור הבא, ולשלב באומנות את הקסם של העיר.

את הפרוייקט הזה קידמו עיריית ירושלים והמחלקה לאמנות פלסטית, בתמיכת משרד התרבות.

 

חצר סרגיי מגרש הרוסים
חצר סרגיי | צילום: עיר סיפור, איירה ליאורה וייז

 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון מברך:

“אני מברך על פרויקט נדיר ומיוחד מסוגו, הממחיז ביצירתיות את הספר של דויד גרוסמן מישהו לרוץ אתו, עליו גדלנו, במרחב הציבורי הירושלמי, באמצעות מסלול איורים בהשראתו המלווה בפודקאסט מרגש.
העיר ירושלים מוכיחה שוב שגם בכל הקשור לפיתוח פרויקטים מיוחדים של תרבות – יש בהחלט עם מי לרוץ.”

הסופר דויד גרוסמן משתף:

“מאד נהניתי לכתוב את הספר; רצתי אחריו כמו שאסף רץ אחרי דינקה, או יותר נכון – נגרר אחריה. כשהספר יצא והגיעו תגובות – התחלתי לזהות חיוך מיוחד של אנשים שניגשו אליי, ידעתי שזה חיוך של מישהו לרוץ אתו, שהם רוצים להגיד לי משהו על הקריאה. בת של חבר סיפרה לי שהיא ובן זוגה טיילו בסלובקיה והייתה שעת בין ערביים – ופתאום יצאה אישה כפרית אל המרפסת, וצעקה: דינקה, דינקה, וכלבה שהיא בין לברדור לגולדן רטריוור חצתה את השדות ורצה הביתה.
הידידה שלי לא יכלה להתאפק, שאלה את בעלת הבית למה קוראים לכלבה דינקה, והיא ענתה: מה זאת אומרת, בגלל הספר – מישהו לרוץ אתו. זכיתי בחיי בכל מיני תעודות כבוד ופרסים, אבל העובדה שיש על שמי כלבה בסלובקיה – עושה לי את זה.
ועכשיו, אחרי 20 שנה, איורים ברחובות ירושלים בהשראת הספר, כך שילדים ומבוגרים יוכלו להסתובב בפינות
העיר ולהתוודע להיסטוריה ולסיפור… זה מרגש אותי.”

 

ליפתא ירושלים
האיור בליפתא | צילום: עיר סיפור, איירה ליאורה וייז

 

ומספר על הרעיון לכתיבת הספר:

“זה היה יום גשם חזק, של ינואר, והנה פונה אלי איש מוצק, במעיל דובון כחול, והוא מוליך כלב שבקצהו חבל, ושואל אותי: תסלח לי, האם אתה מכיר את הכלב הזה? ואני מסתכל, אף פעם לא שאלו אותי שאלה כזאת, ואני אומר לו: לא, למה אתה שואל? והוא אומר, זה כלב שהלך לאיבוד, ואני מצאתי אותו, ואני הולך אחריו מהבוקר, כי אני מאמין שהוא יוליך אותי בסוף אל הבעלים שלו.
אמרתי לו שמע, כל הכבוד, אז הוא אמר לי: כבוד-שמבוד, זאת העבודה שלי. אני עובד במחלקת התברואה במועצה המקומית של מבשרת, וכשהכלב יביא אותי
לבעלים שלו – הוא עוד יצטרך לשלם קנס. ‘ שמעתי את הדברים האלה, והרגשתי כאילו יורד עליי
מן מהשמיים. כי איזה רעיון נפלא שכלב יצרף ויחבר בין אנשים שונים בירושלים – עד שימצאו זה
את זה. ככה התחיל הספר. ”

לאתר הפרויקט: לחצו כאן…

פרטי המקום
נשמח לדעת!



בני נוער, כל המשפחה חינם

מחירים

ללא תשלום

מה באזור?

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה