טיולי פסח 2018: כל הטיולים, המסלולים והפעילויות בטבע בחג

גן לאומי אפולוניה. צילום: רשות הטבע והגנים
גן לאומי אפולוניה. צילום: רשות הטבע והגנים

טיולי פסח 2018: רוצים לבלות בחג האביב בטבע עם הילדים? רשימת כל טיולי פסח והאביב- טיולי פריחות, קטיף עצמי, טיולי אופניים, טיולי ג’יפים, סיורי ערב ושקיעה ועוד…

 

 

טיולי פסח ופעילויות לכל המשפחה באתרי רשות הטבע והגנים

מבלים בחוויה לילית עם מופעים בבית שאן, רואים מופע סוסים בהיפודרום בקיסריה העתיקה, משתתפים באימוני אבירים ורואים תיאטרון בובות באפולוניה, מצטרפים למשתה המלך בהרודיון או שחוזרים אל רחובות השוק הנבטי…

לכל טיולי פסח ופעילויות רשות הטבע והגנים…

 

מעיפים עפיפונים, מתארחים באוהל באווירה מדברית, רואים מופעים והצגות, משתתפים בסיורים בטבע, רוכבים על אופניים על גדות הירקון ועוד הרבה רעיונות לפעילויות עם הילדים.

לכל הפרטים על טיולי חול המועד ופעילויות רשות הטבע והגנים…

סוסים בהיפודרום קיסריה העתיקה. צילום: צופית דמרי
סוסים בהיפודרום קיסריה העתיקה. צילום: צופית דמרי

 

 

טיול ניווט לכל המשפחה

מחפשים פעילות לפסח שמשלבת טיול אורבני, אתגר למוח ובילוי עם המשפחה והחברים? טיול ניווט בסמטאות יפו הוא הפתרון בשבילכם. מגיעים עם הילדים והמשפחה, מקבלים מפת ניווט והסבר ויוצאים לטייל ולנווט ברחבי יפו העתיקה.

טלפון: 053-7106960

לכל הפרטים על טיול ניווט בפסח ביפו העתיקה…

ניווט משפחות בסמטאות יפו. צילום: עגור
ניווט משפחות בסמטאות יפו. צילום: עגור


חדש בנחל שניר: פארק חושים מיוחד

לראשונה בישראל נפתח פארק חושים חדש בשמורת הטבע נחל שניר. מסלול חוויתי לכל המשפחה המשלב חוויה חושית, חיבור לטבע והצצה לעולמן של חיות הבר והמגע הפיזי במים, באדמה בעץ ובאבן. אורכו של המסלול החדש כ-500 מטרים והוא כולל בתוכו ארבעה מקטעים שונים כאשר כל אחד מהם מייצג בעל חיים אחר החי בשמורה, למשל זחילה במחילת הדורבן, קפיצה לביקור בביתו של שפן הסלע ועוד.

לכל הפרטים על פארק החושים החדש בנחל שניר…

פארק החושים בנחל שניר. צילום: חגי שלמה
פארק החושים בנחל שניר. צילום: חגי שלמה

 

פסחקלאי בצפון הנגב

שפע פעילויות לילדים ולכל המשפחה בצפון הנגב בחול המועד פסח: קטיף תותים, אננס, עגבניות, גזרים ועוד, היכרות עם צמחי תבלין שונים, תהליך גידול תפוחי האדמה וסוגי קקטוסים מיוחדים ובנוסף, טיולי אופניים, ריינג’רים וטרקטורונים אל מוקדי הפריחה, כניסה ללא תשלום למוזיאונים ועוד שפע פעילויות לילדים ולכל המשפחה.

לכל פעילויות וטיולי פסחקלאי…

משק 77 קטיף תותים
משק 77 קטיף תותים

 

טיולי פסח ופעילויות לכל המשפחה בערבה

אקסטרים בתמנע, פסטיבל זורבה הבודהה, ביקור בפארק יטבתה וסיורים מודרכים בנווה יטבתה, טיולים וסיורים ברחבי הערב, טיולי ג’יפים או הפנינג בפארק הצפרות- כל הפעילויות והטיולים שמחכים לכם בערבה בחופשת פסח הקרובה.

לרשימת כל הטיולים והפעילויות בערבה בפסח…

פעילויות פסח לילדים ולכל המשפחה בפארק תמנע בערבה. צילום: פאק תמנע.
פעילויות פסח לילדים ולכל המשפחה בפארק תמנע בערבה. צילום: פאק תמנע.

 

 

אירועי פסח 2018 בגולן

חוגגים את פסח בגולן עם מגוון אירועים לכל המשפחה- חדר בריחה בפארק וולקני אביטל, סיורים מודרכים עם מדריכים של קק”ל בפארק הירדן, טיולי חמורים בחאן אל-על וטיולי שטח בנהיגה עצמית במושב קשת, יריד דוכנים של אמנים מהגולן באודם ועוד הרבה פעילויות לכל המשפחה.

לכל אירועי פסח בגולן…

פארק וולקני אביטל
סיור ערב בפארק וולקני אביטל. צילום: מועצה אזורית גולן

 

טיולי פסח ופעילויות לכל המשפחה בעמק המעיינות

חוגגים בפסטיבל טבע החיות בגן גורו, יוצאים לטיול רייזרים בעמק, מתרעננים בסחנה, מטיילים בפארק המעיינות, מסיירים ולומדים בחוות הרוח, לומדים על חקלאות אורגנית או על הציפורים הנודדות, אוכלים בסעוד לימודית מיוחדת, מבלים בגני חוגה ועוד הרבה פעילויות לכל המשפחה מחכות לכם בעמק המעיינות בחופשת פסח.

לכל טיולי פסח בעמק המעיינות…

 

פסטיבל טבע החיות - אירועי פסח 2018 בצפון. צילום: נדב כפיר
פסטיבל טבע החיות – אירועי פסח 2018 בצפון. צילום: נדב כפיר

 

טיולי פסח 2018- הסעות לנחל כזיב

לכבוד חופשת הפסח יעמדו לרשות המטיילים הסעות לנחל כזיב שיצאו ממעלות ועד לנקודת תחילת המסלול בעלות של 5 שקלים בלבד לנוסע מגיל 5. ההסעות ינגישו את ההגעה למסלול המקסים שעובר בין עצים ירוקים למים שזורמים כל השנה. השאטלים יפעלו במשך כל חופשת פסח החל מה-31.3 בין השעות 9:00-17:00 ברצף.

לכל הפרטים על ההסעות לנחל כזיב…

נחל כזיב-צילום באדיבות אוצרות הגליל
נחל כזיב-צילום באדיבות אוצרות הגליל

חגיגת אביב על שפת הכינרת

בפסח מטיילים באגם הלאומי עם סיורים מודרכים, הפלגה חווייתית וחגיגת אביב על שפת הכינרת.

אביב הגיע פסח בא! פריחת האביב הינה זמן מצוין ליהנות מהססגוניות שבטבע וממזג אוויר נוח המתאים לטיול סביב האגם הלאומי. ברשות הכינרת, מזמינים את המטיילים במהלך חול המועד פסח ליהנות מסיורים מודרכים על ידי צוות מדריכים מקצועי של הרשות- ללא תשלום, בשביל “סובב כינרת”, מעיינות, פריחות האביב, תצפיות עוצרות נשימה אל הכינרת ואתרים היסטוריים.

הסיורים יתקיימו ב2.4-3.4, סביב הכינרת, ללא תשלום. פירוט הסיורים:

יום שני, 2.4.18 – מעין גופרה לעין גב

סיור בוקר שיצא בשעה 8:45 מהחניה בנמל עין גב, שם ימתינו שאטלים שיסיעו את המשתתפים ללא תשלום לנקודת ההתחלה, בסמוך לאחד המעיינות המליחים על שפת הכינרת וצוותי ההדרכה ידגימו ניסוי מדעי קטן. נצעד דרומה על שביל ‘סובב כינרת’ לצד החופים המרשימים, הצמחייה הייחודית ובעלי החיים האופייניים החיים של שפת הכינרת עד נמל עין גב.

אורך המסלול- כ- 2.5 ק”מ, רמת קושי קלה. לא מתאים לעגלות.

יום שני, 2.4.18 – הפלגה חווייתית לימודית בכינרת

מיד לאחר הטיול בשביל ‘סובב כינרת’, תצא הפלגה חווייתית ב’מעבדה שטה’ של רשות הכינרת, המאפשרת חוויה ייחודית באגם הלאומי ומשלבת פעילות חינוכית חווייתית לכל המשפחה, במהלכה המשתתפים הופכים לחוקרי אגמים ליום אחד, צופים ביצורים מיקרוסקופיים, לומדים על הדגים, דוגמים ממי הכינרת ונהנים משייט בכינרת.

השייט הינו בעלות מסובסדת- 35 ₪ למבוגר, 25 ₪ לילד מגיל 6.

יום שני, 2.4.18 –  סיור עתיקות ושקיעה

מקם מפגש, בשעה 16:00 בחנייה של נמל עין גב, שם ימתינו שאטלים שיסיעו את המשתתפים ללא תשלום לנקודת ההתחלה באזור החפירות הארכיאולוגיות בעיר סוסיתא, שם יתקיים סיור מודרך על ההיסטוריה של העיר המפוארת העתיקה שחרבה. לאחר מכן נצעד לעבר נמל עין גב, בירידה תלולה אל מול נוף שקיעה קסום וייחודי סביב הכינרת.

אורך המסלול- כ 3 ק”מ,  רמת קושי- בינונית. לא מתאים לעגלות.

יום שלישי, 3.4.18 – סיור ציונות, היסטוריה, התיישבות ונוף

מקום מפגש, בשעה 16:00 בבית הקברות של קיבוץ גינוסר, לסיור בארמון ייחודי מהתקופה הרומאית, נצעד על שביל ‘סובב כינרת’ , נחצה את הבוסתן הקסום שניטע על ידי מתנדבי שביל ‘סובב כינרת’ ואת נחל עמוד ונמשיך לעבר נקודת הסיום, קברו של ראש ממשלת ישראל לשעבר, יגאל אלון ז”ל שם נציין 100 שנים להולדתו.

אורך המסלול- כ- 3 ק”מ, רמת קושי- קלה, לא מתאים לעגלות.

הסיורים פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום. לכל המסלולים נדרשת הרשמה מוקדמת בכוכבית כינרת- 55477*, או באתר: www.kineret.org.il
לכל הסיורים יש להגיע עם נעלי הליכה סגורות, כובע ומים. הסיורים מתאימים למשפחות וילדים (ללא עגלות תינוקות), הסיורים כוללים הסעה חינם.

פעילות במעבדה השטה
פעילות במעבדה השטה

 

טיולי פסח למשפחות –  החברה להגנת הטבע

1.4.18, ראשון, א’ חוה”מ פסח

גבוה מעל ים המלח- סדרת משפחות אוהבי לכת

טיול עוצמתי וחוויתי בנחל משמר שבמדבר יהודה עם נוף מרהיב אל עבר ים המלח והרי אדום. נטפס ונרד במצוק העתקים במסלול מעגלי המזמן שפע של אטרקציות יפות ומסעירות. נלך הליכה מאתגרת וחוויתית בין בולדרים, נטפס בסולמות ויתכן שגם נזכה לרחוץ ולשחות בגבים מלאים במים.

בהדרכת בי”ס שדה עין גדי, החברה להגנת הטבע

מכוניות פרטיות, מבוגר: 56 ₪

שעות הטיול: 9.00-15.00

 

 

2.4.18, שני, ב’ חוה”מ פסח

מפליגים לפולג – סדרת מטיילים עם קטנטנים

נטייל בשמורה הקטנטנה בין סלעי הכורכר שבנחל פולג, נהנה משפע של פריחה אביבית, נלמד על משמעות השם של הנחל ובין מה למה הוא פילג. נחפש את פריחת אירוס הארגמן ונביט בנקודת המפגש של הנחל עם הים, לקינוח: נתגלגל ונשתולל בחולות הרכים.

בהדרכת יניב אלון- בי”ס חוף כרמל, החברה להגנת הטבע

מכוניות פרטיות, אורח: 56 ₪ חבר: 46 ₪

שעות הטיול: 9.00-12.00

 

 

2.4.18, שני, ב’ חוה”מ פסח

אל ההירודיון ומערות חריטון

טיול מיוחד ובלתי נשכח אל מבנה הארמון, המבצר והקבר של הורדוס, גדול הבנאים שהטביע את חותמו ברחבי הארץ. נמשיך אל מערת הקארסט הגדולה ביותר בארץ, מערת חריטון, תוך קטעי זחילה והליכה בין חללי המערה.

בהדרכת בי”ס שדה עפרה, החברה להגנת הטבע. מומלץ לגילאי 6 ומעלה.
מכוניות פרטיות, חבר מבוגר: 88 ₪ , חבר ילד: 76 ₪

אורח מבוגר: 106 ₪ , אורח ילד: 92 ₪
כולל אבטחה וכניסה לאתר.

שעות הטיול: 9.30-15.30

 

3.4.18, שלישי, ג’ חוה”מ פסח

בלשים בחולות: ספארי ערב של חיות קטנות

נחקור את חיי הלילה של בעלי החיים בחולות, תוך היכרות עם שיטות העבודה המקובלות במחקר זאולוגי בחולות.
נתחקה אחר עקבות של בעלי חיים שונים וננסה לפגוש חלק מהם פנים אל פנים. כשעתיים לפני השקיעה, נערוך תצפית על החולות וסיור קצר להיכרות עם עקבות ומיני צמחים בולטים בשטח באור יום.
לאחר השקיעה נערוך סריקות רגליות קצרות בחיפוש אחר חיות פעילות לילה- לטאות, נחשים, גרבילים, חרקים ועוד. לסיום נתיישב סביב מדורת הקומזיץ לשיחה על אתגרי שמירת הטבע בחולות ובכלל, על מאמצי המחקר בחולות ניצנים והדילמות בפניהן עומדים החוקרים ושומרי הטבע. מומלץ לגילאי שש ומעלה.

בהדרכת ד”ר בועז שחם- מומחה לזוחלים
ובהדרכת אבישי שלמה- בי”ס שדה שקמים, החברה להגנת הטבע.

מכוניות פרטיות, אורח: 84 ₪  חבר:70 ₪

שעות הטיול: 16:00-21:30

 

 

3.4.18, שלישי, ג’ חוה”מ פסח

בחזרה לשילה

סיור מרתק בעיר שילה הקדומה- נגלה פסיפסים חדשים, שרידים קדומים ואולי גם את המקום בו עמד המשכן במשך 365 שנה. נצפה בחיזיון החדש באתר בעזרתו נוכל להרגיש גם אנחנו חלק מסיפור המקום. נמשיך בטיול בנחל שילה, בינות לכרמים ולגבעות עד שנגיע למעין עין עז שם נסיים את הטיול בשכשוך במים הקרירים.

בהדרכת בי”ס שדה עפרה, החברה להגנת הטבע

מכוניות פרטיות, חבר מבוגר: 99 ₪ , חבר ילד: 95 ₪

אורח מבוגר: 119 ₪ , אורח ילד: 114 ₪

שעות הטיול: 10.00-16.00

כולל כניסה לאתר ואבטחה

 

 

4.4.18, רביעי, ד’ חוה”מ פסח

דבורה בהרי נצרת

נצא לטיול בהרי נצרת- לטיול מרתק בעקבות דבורה הנביאה וברק בן אבינעם, נתחיל את הבוקר על פסגת הר דבורה בתצפית מופלאה אל עמק יזרעאל, משם נרד בנחל מצוקי ויפה- נחל ברק בן אבינועם.  אם יתמזל מזלנו עוד יפרח האיריס הנצרתי הנדיר, באביב האזור טובל בפריחה לכל סוגיה: כלניות, צבעונים, סחלבים ועוד מינים רבים של פרחים. נסיים בחניון החדש בסמוך לכפר איכסאל.

בהדרכת בי”ס שדה גליל, החברה להגנת הטבע.

מכוניות פרטיות, אורח: 56 ₪ חבר: 46 ₪

שעות הטיול: 9.00-15.00

 

4.4.18, רביעי, ד’ חוה”מ פסח

סיפורה של המדינה- סיור של החברה להגנת הטבע עם משחק אינטראקטיבי משפחתי

בלב קיבוץ דן, ניצב לו כבר יותר מ- 60 שנה אחד המבנים היפים במדינה – מוזיאון בית אוסישקין.

בין הדשאים והמבנים הישנים, בחצר רחבת הידיים ובתוך המוזיאון מסתתר לו סיפור, הסיפור של  האזור, הסיפור של  המדינה, סיפור של קרבות ושל שגרה, היסטוריה, טבע וסביבה.

אז מה הסיפור? בואו לגלות אותו אתנו במשחק משפחתי אינטראקטיבי חוויתי עם ידע וצחוק (גם תחרות) והרבה שיתוף פעולה וזמן איכות.

בהדרכת צוות בית אוסישקין

מכוניות פרטיות חבר מבוגר: 58 ₪ , חבר ילד: 52 ₪

אורח מבוגר: 70 ₪ ,אורח ילד: 63 ₪

 

 

4.4.18, רביעי, ד’ חוה”מ פסח

למה האלון בודד?

נתחיל את היום מתחת לאלון הבודד ונשאל: למה הוא בודד? נכיר את סיפור ההתיישבות בגוש עציון, נמשיך בהליכה לאורך דרך האבות הקדומה עד לאמת הביאר אשר הובילה מים לירושלים. שם נחליף נעליים, נדליק פנסים ונלך במים מתחת לאדמה כ-60 מטרים! לאחר שנתייבש מעט נעלה לרכבים ונסע לעין סג’מה לסיום רטוב של היום.

בהדרכת בי”ס שדה עפרה, החברה להגנת הטבע.
מכוניות פרטיות, אורח: 94 ₪ חבר: 78 ₪

שעות: 9.30-15.00
כולל אבטחה וכניסה לאמת הביאר

 

 

5.4.18, חמישי, ה’ חוה”מ פסח

חול וים כחול  – סדרת מטיילים עם קטנטנים

ננצל את חופשת הפסח לטיול משפחתי וקצר במרכז הארץ. נסייר ברכסי הכורכר בשמורת חוף השרון ונתצפת על גלי הים התיכון. נכיר את צמחיית החולות ובעלי החיים במקום. אם נפקח עיניים אולי נמצא צבים ועדויות לצבאים ארץ ישראליים.

בהדרכת יניב אלון- בי”ס שדה חוף כרמל, החברה להגנת הטבע

מכוניות פרטיות, אורח: 56 ₪ חבר: 46 ₪

שעות הטיול: 9.00-12.00

 

 

5.4.18, חמישי, ה’ חוה”מ פסח

חוויה גלילית- מסתורי וואדי חביז

הר מירון הוא ההר השני בגובהו בארץ וככזה, הוא מקבל משקעים רבים. נחל כזיב הוא אחד מהנחלים המנקזים את המים לכיוון מערב. ואדי חביז, הוא קטע האכזב של הנחל הטומן בחובו יופי גלילי אמיתי. החי והצומח במקום משגשגים ביותר בעקבות המשקעים הרבים שיש באזור. במהלך המסלול נלמד אודות החי והצומח באזור, על הכביש שזכה לכינוי “כביש המריבה” ועל הכפרים הדרוזים הסמוכים.

בהדרכת בי”ס שדה גליל, החברה להגנת הטבע

מכוניות פרטיות, אורח: 56 ₪ חבר: 46 ₪

שעות הטיול: 9:30-14:30

 

 

5.4.18, חמישי, ה’ חוה”מ פסח

ריקוד החוברה בניצנה (צפרות)

החוברה המדברית היא עוף יבשה גדול ומרשים. ישראל היא המעוז האחרון של חוברות במזרח התיכון ובאזור ניצנה ומישורי הנגב מקננים מספר עשרות זוגות של חוברות. בתחילת האביב החוברות עסוקות בחיזור הכולל ריקוד חיזור מרשים ומרגש שהוא גולת הכותרת של הסיור. נצא למרחבים הפראיים של ניצנה ונתור אחר חוברות רוקדות. בנוסף נחפש עופות מדבר נדירים נוספים כגון רץ המדבר, קטות ממספר מינים, חנקנים, סלעיות ועוד. אמצע מרץ מסמן גם את הגל הראשון של נודדי האביב ואנו צפויים לפגוש מספר לא מבוטל של ציפורי שיר ודורסים נודדים.

בהדרכת מרכז צפרות רמת הנגב, החברה להגנת הטבע.

מכוניות פרטיות, אורח: 66 ₪ , חבר: 55 ₪

שעה: 9.30

 

 

6.4.18, שישי- שביעי של פסח

הסטארט אפ של הטבע – “לך אל הנמלה עצל ראה דרכיה וחכם”

מאחורי מרכזי קניות הומי אדם מסתתרת לה בשקט ובנחת שמורת טבע קסומה מהיפות בארץ- גן לאומי חוף השרון. שמורת טבע שצופה אל הים התכול ומציעה למהלכים בין שביליה מגוון צמחים, דיונות חול, רכסי כורכר, בעלי חיים, ובעיקר פרחים ייחודים למקום זה. נהלך בשמורה בעקבות הנמלים והצמחים.

למרות שכל נמלה היא יצור פשוט יחסית, היכולת הקבוצתית שלהן לאסוף מידע מהסביבה, לקיים שיתופי פעולה, לבצע מטלות מורכבות, ולהתמודד עם אתגרים ביעילות ללא ניהול מרכזי- היא מדהימה. בטיול נכיר רובוטים שפותחו בהשראת נחיל נמלים ונלמד על הקשר בין נמלים ומיזוג אויר. נכיר את הGPS של הנמלה שמחשב מסלול מחדש בעזרת “פרומון השביל” ועל פיתוחים רובוטיים מתקדמים בהשראת הצרצר, הזבוב והשפירית. נגלה את שיתוף הפעולה המיוחד בין פרפרים ונמלים.

בהדרכת חווה שרגא- בי”ס שדה חוף כרמל, החברה להגנת הטבע

מכוניות פרטיות, אורח: 56 ₪ חבר: 46 ₪

שעות הטיול: 10.00-15.00

 

 

7.4.18, שבת, שמיני של פסח- אסרו חג

פנים אל מול פנים- פגישה עם צבאים ועופרים

נצא לסיור בן שעתיים במצפה נפתוח- אתר טבע עשיר ומגוון הצמוד לירושלים השוקקת חיים. נצפה בלהקות הצבאים החיות במקום, נשמע על הצבי הארץ ישראלי בכלל ועל צבאי ירושלים בפרט, ננסה לאתר עקבות וסימני פעילות של שאר שוכני מצפה נפתוח ונבקר בגתות עתיקות שמתוארכות לימי בית ראשון.

בהדרכת שמוליק ידוב- מנהל מרכז היונקים של החברה להגנת הטבע.

מכוניות פרטיות, אורח: 56 ₪ חבר: 46 ₪

 

 

מצפרים ביציאת מצריים

בשעות הבוקר, נצא לסיור רגלי בין בריכות הדגים של מעגן מיכאל ונגלה עולם מופלא של ציפורים, המספרות את סיפור נדידת האביב ממקומות רחוקים, בשילוב משחק משפחתי בנושא נדידה.

בהדרכת בי”ס שדה חוף כרמל, החברה להגנת הטבע

מכוניות פרטיות, אורח: 56 ₪ חבר: 46 ₪

שעות: 10.00-15.00

 

 

להרשמה ופרטים נוספים: 03-6388688 או באתר www.teva.org.il

 

 

 

אין תגובות

השאר תגובה