טיול משפחתי בגן הלאומי עין עבדת

עין עבדת מסלול מומלץ לילדים בדרום

קניון עמוק ומוצל, מפלים, מעיינות ובריכות מים, צמחייה ירוקה באמצע המדבר, נשרים ויעלים – כל אלה מחכים לכם בקניון היפה של נחל צין מתחת למדרשת שדה בוקר וקברם של בן גוריון ופולה המשקיפים מהמצוק שלמעלה.

אל תחילת המסלול נגיע מכביש באר שבע מצפה רמון (כביש 40), נפנה שמאלה לכיוון מדרשת בן גוריון וממש לפני שער של המדרשה נפנה ימינה במורד הכביש אל שער הכניסה התחתון של הגן הלאומי.

המסלול הרגלי מתחיל מהחניון התחתון, לצידו מוצב דגם מוקטן של הקניון ומסלול הטיול שיעזור לנו להתמצא לקראת הטיול בנחל.

ממערב לחניון נראה אזור ירוק עם דקלים וצמחית נחלים – זהו עין מור, המעיין הראשון שנפגוש במסלול, שכבר לצידו נוכל להתבונן עם הילדים לכיוון המצוקים שמסביב ולחפש יעלים שיורדים אל הנחל בשעות הבקר ואחה”צ ונשרים שמקננים מדי פעם במורדות הקניון.

בהמשך המסלול נגיע אל עץ אלה גדול וקשיש כבן 250 שנה שנשאר בנחל מתקופות אחרות וגשומות יותר בנגב, ממנו נמשיך עד לפיצול שבילים שלצידו בריכה רדודה אותה נעבור על גבי קיר האבן שתוחם אותה.

מיד אחרי הבריכה נוכל לראות את מפל עין עבדת, הנופל מגובה של כ- 15 מטר, עם זרימה סמלית אך יציבה, המספיקה לקיומם של השרכים וצמחיית נחלים לצד המפל, ולשמירה על מפלס המים בבריכה שבתחתית המפל לכל אורך השנה.

מהבריכה נחזור אל פיצול השבילים ונקיף את המפל עם גרם מדרגות חצובות בסלע עד לראשו, ממנו יש תצפית יפה אל המסלול שעברנו עד עתה ובמדרגה הנוכחית נמשיך להתקדם עד לעיקול שמאחוריו נגיע אל אזור ירוק ומפתיע של חורשת צפצפות הפרת, נווה מדבר יפיפה הצומח לצד בריכות מעיין עין מעריף.

מנקודה זו נתחיל בחזרה אל החניון באותה דרך לסיומו של המסלול המשפחתי הקצר.

למעוניינים במסלול האתגרי הארוך עם שני רכבים – ניתן להחנות מבעוד מועד את רכב האיסוף בחניון העליון ולהמשיך ולטפס רגלית מהחורשה במעלה המצוק דרך סדרה של סולמות ברזל ומדרגות חצובות בסלע כ-60 מטר במעלה המפל עד לראש הקניון ולתצפית היפה אל הנחל.

שימו לב שהעליה והטיפוס לא מיועדים לילדים קטנים וכי המסלול הוא חד סיטרי לא ניתן לרדת באמצעות הסולמות במורד הנחל – ניתן גם להגיע אל מרפסת התצפית העליונה עם הרכבים מסביב לצורך תצפית בלבד ללא צורך לעלות במעלה המצוק.

את המסלול מומלץ להתחיל בקיץ בשעות המוקדמות או אחה”צ ולהמנע מטיול בעין עבדת בשעות החמות של היום.
שימו לב! במהלך החורף לעומת זאת ייתכנו במקום שטפונות אז הגישה אל הנחל עלולה להיות מסוכנת ובלתי אפשרית ויש להשמע להוראות הפקחים באזור.

המבקרים בשמורת עין עבדת מתבקשים להקפיד על מספר כללי התנהגות מיוחדים:

המבקרים בנחל מתבקשים שלא להרעיש או להכניס כלבים (יש מתקן המתנה לכלבים) כדי לא להבריח ולהפריע לבעלי החיים שמגיעים אל הנחל.

לא ניתן לשחות במימי הנחל והבריכות או להבעיר אש ולהכניס אוכל אל הנחל בשל אותה סיבה.

 


אם תהיתם פעם איך נוצרו המפלים והקניונים העמוקים במדבר מזרימה חלשה כל כך של מים – התמונה המצורפת למסלול נותנת הסבר על התופעה – שטפונות עם עוצמה שיכולה להזיז הרים מתרחשים בקניון כמעט כל שנה במשך מליוני שנים והם שיצרו את הקניון העמוק והמפלים.

שטפון בחורף 2007 בנחל צין שבעין עבדת ליד שדה בוקר
שטפון בנחל צין, עין עבדת בחורף 2007 צילום: משה פרנס

 

כרטיס מטמון, קופונים, הנחות לרשות הטבע והגנים, אטרקציות לילדים, טיולים עם ילדים
גם באתר הזה יש הטבות והנחות למחזיקי כרטיס מטמון.
לפרטים על הטבות כרטיס מטמון לחצו כאן…

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה , אפריל - ספטמבר: 08:00-17:00 | אוקטובר - מרץ: 08:00-16:00 (הכניסה לאתר מתאפשרת עד שעה לפני שעת הסגירה) בתשלום רגלי קל שעתיים

מחירים

מזומן וכ. אשראי מבוגר- 23 ש"ח, ילד- 12 ש"ח, קבוצה: מבוגר: 19 ש"ח, ילד: 11 ש"ח, כרטיס משולב עין עבדת + עבדת (העיר הנבטית העתיקה):מבוגר- 37 ש"ח, ילד- 19 ש"ח, הנחות לקבוצות.

איך מגיעים?

כביש 40 (באר שבע-מצפה רמון) לחניון התחתון לתחילת שני המסלולים - בסמוך לאחוזת קבר בן גוריון ומדרשת שדה בוקר. הכניסה לחניון העליון כ- 5 ק"מ דרומית למדרשה. כל השנה

מה באזור?

עוד בקטגוריה