טיול אל מבצר המונפורט שמורת נחל כזיב

בתוך שמורת נחל כזיב, בצידו בדרומי של הנחל מתחבא מבצר המונפורט, שרבים מהמטיילים בנחל מפספסים אותו ולא עולים עד אליו, אלא רק רואים אותו מצידו השני של הנחל – אז מצאנו מסלול טיול משפחתי שמגיע עד שרידי המבצר הצלבני היפה שטובל בתוך יער ירוק.

אל המבצר מגיעים דרך הכפר מעיליא (אחרי הכניסה למצפה הילה), פונים בעקבות השילוט במורד ההר עם הרכב, עד לחנייה ומחסום אבנים ממנו הולכים ברגל, בהליכה של כקילומטר עד שפתאום מתגלים שרידי המבצר ומגדליו שמבצבצים מבין העצים כשברקע, שבימים עם ראות טובה, תוכלו לראות באופק את הים התיכון. בדרך אל המבצר הולכים בתוך שביל יער יפה בין עצי אלון ואלה, מסלול מומלץ במיוחד בתקופת הפריחה באביב או בשעות הקרירות של הקיץ.

מבצר המונפורט (ההר החזק) נבנה במאה ה-12 על ידי האבירים הצלבנים, נכבש על ידי צאלח א-דין ונכבש מחדש בידי הצלבנים עד כיבושו והריסתו בידי הממלוכים שהשאירו אותו מאז בחורבותיו.

ממש לפני המבצר, ישנה תעלת חפיר יפה שנראית כמו קניון טבעי שעוברים בתוכה בדרך אל המבצר, בו נשארו עדיין מספר מגדלים, מרפסות תצפית, חלונות צלבניים מול הנוף (מקום קלאסי למסגרת לצילומים ליום המשפחה…)

מבצר המונפורט, טיולים בצפון, מסלולים בצפון, טיולים לילדים בשבת, טיול קליל לילדים, טיול מומלץ בגליל המערבי, המלצות לטיולים, טיולים מומלצים בצפון
בדרך למונפורט

טיולים עם ילדים בצפון, תמונה של לטאה, מסלולי טיול עם מים בצפון, מבצר המונפורט
סוג של דרקון…

אחרי שצחצחנו את החרבות, שחררנו את הנסיכה וגרשנו את הדרקון, נוכל לחזור במעלה הדרך ממנה הגענו בחזרה אל כלי הרכב. מיטבי הלכת יכולים להמשיך אל נחל כזיב הזורם מתחת למבצר, להשתכשך במים ולעלות מהצד השני של הנחל עד לחניון גורן המשקיף מצפון (עליה לא קלה ודי מאתגרת). בנחל כזיב יש עוד מסלולי טיול ארוכים יותר שמתחילים או מסתיימים בפארק גורן שבצד השני של הנחל ועוברים בחלקם במי נחל כזיב.

בטיחות ונגישות:
המסלול אינו נגיש לעגלות ומומלץ להצטייד במנשא תינוק.
מעקה הבטיחות במגדל ובמרפסות המבצר אינו מקיף את כל המגדל ויש לשמור על הילדים באחריות ההורים.

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה , המקום בפתוח כל היממה חינם רגלי בינוני 3 ק"מ שעתיים

איך מגיעים?

מכביש 70 פונים לכביש 89, עד הכניסה המערבית של מעיליא, בה פונים שמאלה במעלה הכפר, בצומת הראשונה פונים שוב שמאלה שמאלה, יוצאים מהיישוב לכיוון מצפה הילה, עוברים את מצפה הילה ומיד מגיעים לחניון המונפורט בעקבות השילוט. אביב, חורף, סתיו

מה באזור?

עוד בקטגוריה