מוזיאון ינקו דאדא עין הוד

מוזיאון ינקו דאדא בכפר האמנים עין הוד, הוא מוזיאון לאמנות עכשווית בה מתקיימת תערוכת קבע של האמן מרסל ינקו ותערוכות מתחלפות. 
המוזיאון שוכן בלב כפר האמנים הציורי עין הוד. מתקיימים אירועים שונים לילדים, סיור קברט מומחז בכפר למבוגרים, סדנאות והדרכות לקהל הרחב ולתלמידים.

בשבתות, כל השנה פועל במוזיאון מרכז הפעלה ייחודי לילדים ולמשפחה המעבדאדא
בימי הקיץ ובחופשות המרכז פועל גם בימי שלישי: מהתאריך 22.7, בין השעות 11:00-15:00 ועד סוף החופש הגדול.


מזה דאדא?

תנועת הדאדא הוקמה ב-1916 בשוויץ הנייטרלית, על ידי קבוצת אמנים גולים מרחבי אירופה, שברחו מזוועות מלחמת העולם הראשונה וחיפשו ליצור עולם חדש על ידי שבירת כל המוסכמות והמסורות הקיימות של האמנות והתרבות האירופאית שלא הצליחו למנוע את זוועות המלחמה.

ישנם מספר השערות לגבי מקור השם דאדא – סוס עץ בצרפתית, חיית מחמד מספר ילדים או מהגייה פשוטה של ילד.

אמני הדאדא יצרו במגוון שיטות אמנותיות קולאז’ים, פוטומנטג’ים ועוד.

נציגו הבולט של התנועה הוא מרסל דושאן שטבע את המונח האנגלי רדי מייד המייצג יצירת אמנות מחפצי יום יום, מיחזור ו"יצירתו" המפורסמת ביותר היא המזרקה – משתנה ציבורית מקרמיקה אותה שלח לגלריה בניו יורק שהוצגה מאחורי וילון ויש אחת כמוה אפילו במוזיאון ישראל בירושלים.

פעילויות לילדים - יוצרים במעבדאדא בעין הוד
פעילות לילדים במעבדאדה – וגם אבא נהנה…

מי היה מרסל ינקו?
אמן יהודי יליד רומניה שפעל במסגרת קבוצת הדאדא שנוסדה בקברט וולטר שבשווייץ בתחילת המאה ה-20 שהיתה מהקבוצות החשובות בהתפתחות האמנות האוונגרדית של המאה ה-20.

ב-1941 מרסל ינקו עלה לישראל, השתתף בהקמת קבוצת האמנים "אופקים חדשים" והיה ממייסדי כפר האמנים עין הוד בו התגורר עד יומו האחרון בשנת 1985.

בערוב ימיו זכה להקים את המוזיאון שמציג את עבודותיו ומנציח את פועלו ואת זרם הדאדא שאליו השתייך והיה מנציגיו הבולטים.

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה פינת יצירה חוגים לילדים סרט הדרכה ימי הולדת (בתיאום מראש) הדרכה ראשון עד חמישי 9:30-15:30 | שישי וערבי חג 9:30-14:00 | שבת 10:00-16:00 | המעבדאדא פועלת כל השנה בשבתות ובקיץ בשבתות וגם בימי שלישי בתשלום

מחירים

פעילות בשבת במעבדאדא 30 ש"ח לילד, 25 ש"ח למבוגר

איך מגיעים?

, כפר האמנים עין הוד נוסעים על כביש 4 (הכביש הישן)עד עין הוד, המוזיאון נמצא בכיכר המרכזית של הכפר מצד ימין, במרחק חמש דקות הליכה מהחניה בכניסה ליישוב. כל השנה

אירועים ופעילויות

תאריך שעה שם הפעילות

מה באזור?

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה