מוזיאון גן המדע במכון דוידסון לחינוך ברחובות

גן המדע ברחובות
גן המדע. באדיבות מכון דוידסון לחינוך מדעי

גן המדע במכון ויצמן למדע ברחובות הוא מוזיאון ייחודי הפועל תחת כיפת השמיים ומציע במהלך השנה פעילויות ותערוכות מדע ייחודיות המאפשרות להורים וילדים המבקרים בגן, להכיר וללמוד עקרונות מדעיים ותופעות טבע מרתקות דרך התנסות ומשחק.

בגן המדע תערוכת קבע של מוצגים אינטראקטיביים הממחישים תופעות וחוקים פיסיקליים – מזרקת מים המופעלת על ידי הילדים אשר יוצרת קשת בענן, ריצה על גבי בורג (ארכימדס) המפעילה משאבת מים ענקית, המבקרים מתנסים בהליכת ירח כמו אסטרונאוטים אמיתיים, הופכים ליו-יו אנושי, מייצרים גלי קול, מנגנים על כלי נגינה העשויים מסלעים, מדליקים אש בעזרת קרני השמש ונהנים מפעילויות נוספות.

גן המדע מתפרש על עשרה דונם של מדשאות ירוקות ומספק חוויה מסקרנת לילדים שעוברים בין המוצגים במסע חווייתי אל הפיסיקה שמאחורי תופעות הטבע. הגן זכה בפרס החדשנות מטעם האיגוד העולמי של מוזיאוני המדע.

הפעילויות בגן כוללות סיורים מודרכים בהנחיית מדריכים מקצועיים, עם הסברים המותאמים לכל המשפחה, כולל פעילויות לילדים. מגוון הפעילות הרחב מאפשר בילוי שיכול להימשך כמה שעות ובמחיר אטרקטיבי, עם חניה בשפע ובחינם.

תערוכות מתחלפות בגן המדע 
בחודש אוקטובר מתקיימות בגן המדע, בנוסף לתערוכת הקבע גם תערוכות מדעיות מתחלפות בנושאים שונים.

תערוכה בתלת מימד
במהלך אוקטובר גן המדע הופך לגן רב-ממדי וחושף את עולם תלת ממד על צדדיו הרבים כמו כמה צדדים יש לנייר אחד, כמה ממדים יש לבועת סבון, מה מסתתר בתוך הקונכייה ועוד שלל שאלות. בגלריה תוצג תערוכה אינטראקטיבית ובה מוצגים ויזואליים גדולים, סרטונים, תוכנות ועצמים תלת ממדיים מחיי היום יום לצד תופעות בכדור הארץ כמו התפרצות הרי געש, תנועת קרחונים ורעידות אדמה בנוסף יתקיים חידון חפש את המטמון בזמן התערוכה: חידון חווייתי בו המבקרים יפתרו חידות מאתגרות המובילות אותם ברחבי גן המדע ובתערוכת ״הממד השלישי״. האתגר בחידון הוא להבין את השאלות מתוך אסוציאציות ומעבר בין מוצגים נבחרים. מבין העונים נכונה יוגרל פרס מקורי – דגם המודפס בתלת ממד לבקשת הזוכה. כמו כן יתקיימו מפגשים והרצאות לקהל הרחב עם האוצרת ועם מדעני המכון.

בגן המדע יתקיימו גם סיורים מודרכים בין מוצגי הגן האינטראקטיביים וביקורים בכיפת הזכוכית האקולוגית של הגן, האקוספירה. במהלך הסיורים ינסו המבקרים לחצות שבעה גשרים על נהר אחד, יבינו איך בועות סבון יכולות לפתור בעיות מרחביות סבוכות, יכירו מקרוב מסילה חד-צדדית ויגעו בממדים השונים של עולם הצומח והחי. הקהל יוכל לראות מדפסת תלת-ממד בפעולה, להצטלם לתמונת סלפי בתלת-ממד וליהנות ממציאות מדומה באמצעות משקפיים מיוחדים.

תחת כיפת השמיים תיפתח חצר משחקים תלת-ממדיים שתציע מגוון משחקים מאתגרים בממדים לא שגרתיים. כמו כן יתקיימו סדנאות יצירה שבהן יוכלו גם הקטנטנים להכין ציורים תלת-ממדיים ולבנות מבנים בעזרת חול קסמים.


לפרטים על תערוכת קיץ תלת מימדי בגן המדע לחצו כאן…

פרטי המקום
נשמח לדעת!



053-9382940 כל המשפחה ימי הולדת (בתיאום מראש) הדרכה ימי חול ושבת: 17:00-9:00 ימי שישי: 17:00-9:00 בתשלום

מחירים

מעל גיל 5 - 35 ש"ח 40 ש"ח

איך מגיעים?

השפלה, מכון ויצמן למדע כל השנה

אירועים ופעילויות

תאריך שעה שם הפעילות

מה באזור?

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה