פסטיבל חורף של ציפורים 2014

פסטיבל חורף של ציפורים 2014

חנוכה של ציפורים – עשרות אלפי מבקרים צפויים להשתתף באירועי פסטיבל חורף של ציפורים, המציע תערוכות צילום וציור, פעילויות בטבע, הפלגות בכנרת בעקבות הציפורים ואטרקציות נוספות

לאור ההצלחה בשנים האחרונות יתקיים זו השנה החמישית פסטיבל חורף של ציפורים. אירוע ההזנקה של הפסטיבל ייערך בתאריך ה-28.11 עם מרוץ העגור ויימשך עד ה-24.12.

ההשתתפות בפסטיבל מושכת מידי שנה מבקרים רבים, שביניהם גם חובבי טבע, צפרים, אמנים וצלמים המשתמשים בחוויות שמוצעות בפסטיבל לטובת לימוד והעשרה אישית. 

אגמון החולה, טיולי משפחות, טיול עם ילדים, טיולים עם ילדים בחנוכה, פעילות לילדים

במסגרת הפסטיבל ייערכו אירועים שונים בסימן הציפורים הנודדות בתקופת החורף. בין השאר יתקיימו תערוכות צילום וציור, פעילויות טבע, אירועים לכל המשפחה, הפלגות בעקבות ציפורים על הכנרת, הדרכות מקצועיות, סרטים, מופעים, סיורים ועוד.

מטרת הפסטיבל היא לחשוף את הציבור הרחב לנופי הטבע המרהיבים של הגליל ולמגוון העשיר של בעלי הכנף החולפים במעופם מעל שמי הגליל וחלקם אף מקוננים בו את ביתם. 
 

פעילויות לילדים ולכל המשפחה בפסטיבל:

חורף של ציפורים 2014 

מפגש מטיילים צלמי טבע  – חורף של ציפורים
שלל חוויות מרתקות בחיק הטבע: סיפור דרמטי, נוף טרשי, מראות מרהיבים הנשקפים מהאתר, מפל מים ועופות דורסים מרשימים הנוסקים בשמיים. מפגש מרתק בין קהל המטיילים לבין צלמי טבע מרקעים שונים. במסגרת המפגש יוצגו צילומים טבע  מיוחדים בעלי סיפור מרתק. כמו כן יסבירו הצלמים כיצד לצלם עופות דורסים, באיזו עונה והיכן ניתן לצלם בעלי כנף מיוחדים אלו. במסגרת המפגש תינתן הדרכה על אוכלוסיית העופות הדורסים בשמורת טבע גמלא על ידי פקחי השמורה בשעות 11:00 – 12:00. מפגשי הצלמים יתקיימו בשעות 12:00 – 14:00.
13.12הצלם ליאור כסלו, 
20.12 הצלם שי סנדרוביץ’  
היכן: שמורת טבע גמלא
מתי:  ימי שבת  13.12 , 20.12                       
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.
 
שמורת טבע החולה 
סיורי שקיעה בשמורה הראשונה. לרגל פסטיבל חורף של ציפורים, סיור שקיעה מרהיב  בשעות הדמדומים בשמורה הריקה מאדם והמלאה בפעילות שוקקת של בעלי חיים לקראת לינת הלילה.
היכן: שמורת טבע החולה
מתי:  ימי שישי  12.12 , 19.12  
הרשמה מראש ובתשלום בטלפון 3639*
מחיר: מבוגר 45 ₪ , ילד 30 ₪ ,מבוגר מנוי 25 ₪ , ילד מנוי 20 ₪  
שעות הפעילות:  15:30 – 16:45   
טלפון: *3639
 
 
ציפורים וחיות אחרות בשמורת החולה
שמורת הטבע הראשונה שהוכרזה בארץ, סביב שרידי ביצת החולה שיובשה עם קום המדינה ומארחת כל שנה מאות אלפי ציפורים ועופות מים העוצרים בשמורה בעונת הנדידה. בשמורה אפשר לבקר בטיול רגלי בשביל נוח גם לעגלות תינוק, לצפות בציפורים, בצבי ביצה וג’מוסים. לא לוותר על הביקור במרכז המבקרים עופוריה – האטרקציה העיקרית לילדים במקום – סרט תלת-ממד שלוקח אותם למעוף עם להקת ציפורים נודדות. לרגל פסטיבל חורף של ציפורים יתקיימו סיורים מודרכים עם מגדירי ציפורים לילדים ואף עמדת טלסקופ במגדל לתצפית בעופות השוהים באגם ובכלל בשמורה.
היכן: שמורת טבע החולה
מתי:  ימי שבת   13.12 , 20.12 בשעות 11:00, 13:00, 15:00
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.
טלפון: *3639
 
 
פעילויות בנושא ציפורים לכל המשפחה בשמורת טבע עין אפק:
לכבוד פסטיבל הצפרות מגוון פעילויות בשמורת טבע עין אפק השוכנת בעמק עכו, על ציר הנדידה המערבי של הציפורים. בואו לטייל בשמורת הטבע במסלול טבעתי המתאים לכל המשפחה בין בריכות המים הטבעיות וגשרי העץ, נופי מים מרהיבים, צמחיית מים עשירה, בעלי חיים וציפורים והצטרפו למגוון פעילויות:
 
 
סרטים וציפורים
סרט אורקולי –  סיפורה של טיפת מים המספרת את סיפור השמורה. הסרט מוקרן במבנה טחנת הקמח העתיקה. תערוכת צילומי ציפורים להרגיש ציפור – צפרי הבית של שמורת טבע עין אפק, אשר במשך שנים לוכדים בעדשת המצלמה את העולם העשיר והמופלא של הצפרות מציגים מגוון רחב של צילומי ציפורים מהשמורה.
היכן: שמורת טבע עין אפק
מתי: בימים חמישי – רביעי 4.12 – 24.12 שעות פתיחת השמורה 8:00-16:00 
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.
טלפון: *3639
 
לינת הדיות הגדולה  
סיור טבעתי בשמורת הטבע עין אפק ולאחריו נסיעה ברכב לקראת השקיעה לשמורת הטבע כרי נעמן, שבה חורשה המשמשת מקום לינה לאלפי דיות. הדיה היא עוף דורס השונה ממיני דורסים אחרים בהיותה מין חברתי הן בנדידה והן במעונות החורף. לקראת ערב הדיות החורפות מתרכזות באלפיהן במחזה מרהיב לקראת הלינה בקבוצה קבועה על עצים גבוהים בשמורה.
היכן: שמורת טבע עין אפק
מתי: שישי 12.12 , שישי 19.12, שני 22.12  בשעות 14:30–17:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.
בהרשמה מראש בטלפון: 8779992–04, 04-8778226
 
היכנסו תחת כנפינו
בעקבות הטבעת הנודדת – חוויית טיבוע ציפורים – מפגש עם צפר השמורה, הלוכד מזה שנים את ציפורי השיר לצורכי מחקר בעזרת רשתות ערפל. השתתפות בחוויית טיבוע הציפורים ושחרורן לחופשי. הרצאה – להסתכל לציפור בעיניים, המרצה הינו צלם טבע אשר במשך שנים רבות לוכד בעדשת המצלמה את העולם העשיר והמופלא של הצפרות בעין אפק, בהרצאתו יספר על האופן בו ניתן לקרב ציפורים כמעט עד מרחק נגיעה. ההרצאה משולבת בקטעי וידאו, ומספרת על הנדידה וחיי הציפור ממבט של צלם טבע. סיורים מודרכים בשמורה – היכרות עם תופעות טבע ועם עולם החי והצומח העשיר בשמורה. סרט אורקולי – סיפורה של טיפת מים המספרת את סיפור השמורה. הסרט מוקרן במבנה טחנת הקמח העתיקה. תערוכת צילומי ציפורים להרגיש ציפור – צפרי הבית של שמורת הטבע עין אפק, אשר במשך שנים לוכדים בעדשת המצלמה את העולם העשיר והמופלא של הצפרות, מציגים מגוון רחב של צילומי ציפורים מהשמורה.
היכן: שמורת טבע עין אפק 
מתי:  שבת 13.12 בשעות 14:00-10:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

טלפון: 04-8779992, 04-8778226
 
 
בעקבות הטבעת הנודדת
מגוון פעילויות לכל המשפחה. מופע מוזיקאלי חלילים וציפורים –  מופע חלילים שמשלב קולות טבע, שירת ציפורים עם נגינה. מינים פולשים – ציפורים פולשות האם זה טוב? הרצאה של פקח, הכרות עם פעולותיה של רשות הטבע והגנים ומאבקה במינים פולשים ומתפרצים למען שמירת הטבע בישראל. כ-20 מינים של עופות בישראל הם מינים פולשים המאיימים בנוכחותם על מגוון המינים והטבע בארצנו. חוויית טיבוע ציפורים – מפגש עם צפר השמורה, הלוכד מזה שנים את ציפורי השיר לצורכי מחקר בעזרת רשתות ערפל. השתתפות בחוויית טיבוע הציפורים ושחרורן לחופשי. סיורים מודרכים בשמורה– היכרות עם תופעות טבע ועם עולם החי והצומח העשיר בשמורה.
סרט אורקולי – סיפורה של טיפת מים המספרת את סיפור השמורה. הסרט מוקרן במבנה טחנת הקמח העתיקה. תערוכת צילומי ציפורים להרגיש ציפור – צפרי הבית של שמורת הטבע עין אפק, אשר במשך שנים לוכדים בעדשת המצלמה את העולם העשיר והמופלא של הצפרות, מציגים מגוון רחב של צילומי ציפורים מהשמורה.
היכן: שמורת טבע עין אפק
מתי:  שבת 20.12. בשעות 10:00–14:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

טלפון: 04-8779992, 04-8778226
 
 
חגיגת צפרות לכבוד חנוכה
בעקבות הטבעת הנודדת – חוויית טיבוע ציפורים. מפגש עם צפר השמורה, הלוכד מזה שנים את ציפורי השיר לצורכי מחקר בעזרת רשתות ערפל. השתתפות בחוויית טיבוע הציפורים ושחרורן לחופשי. סיורים מודרכים בשמורה ותחנות הפעלה לילדים, היכרות עם תופעות טבע ועם עולם החי והצומח העשיר בשמורה. סרט אורקולי – סיפורה של טיפת מים המספרת את סיפור השמורה. הסרט מוקרן במבנה טחנת הקמח העתיקה. תערוכת צילומי ציפורים להרגיש ציפור – צפרי הבית של שמורת הטבע עין אפק, אשר במשך שנים לוכדים בעדשת המצלמה את העולם העשיר והמופלא של הצפרות, מציגים מגוון רחב של צילומי ציפורים מהשמורה.
היכן: שמורת טבע עין אפק
מתי:  שלישי 23.12   בשעות 10:00–14:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

טלפון: 04-8779992, 04-8778226
 
 
 
עם גלילי בגליל | המוזאון הפתוח לצילום, גן התעשייה תל-חי
סדנת צילום המיועדת לכל המשפחה, במסגרתה המשתתפים יקשיבו לקולות הציפורים ולרחשי הטבע ויצלמו את הציפורים ונופי הגליל שסביבם. הסדנא כוללת שיח ותרגול  המלמד דרכים להתבוננות בטבע והנצחת רגעי התרחשות ממוקדים.
מתי: שבת 20.12.14, 9:30 – 12:30.
כמה עולה: 50 ש"ח למשתתף
לפרטים נוספים: 2 /04-6816701
 
אגמון החולה, טיולי משפחות, פעילות עם ילדים, טיולים עם ילדים בחנוכה, אטרקציות לילדים
 צילום: אגמון החולה – תומאס קרומנאקר ועינבר רובין.
בתמונה משמאל: קשת באגמון החולה. צילום: תומאס קרומנאקר ועינבר רובין.

סיורי זריחה ושקיעה | אגמון החולה

לאור השמש השוקעת ורגע לפני שהציפורים מתכוננות ללינת-לילה יצא סיור מודרך בשטחי האגמון הקסומים בתוך עגלת מסתור. בנוסף, ייצא סיור זריחה שיגיע עד לתוך להקות ענק של עגורים המתכוננות לתחילתו של יום חדש.
מתי: סיורי זריחה מתקיימים בסופי שבוע (חמישי-שישי-שבת) לאורך כל הפסטיבל, סיור שקיעה מתקיימים מדי יום במהלך ימי הפסטיבל.
כמה עולה: סיור שקיעה 57 ₪ + 5 ₪ לפרוייקט העגורים (כשעה וחצי), סיור זריחה 85 ₪ + 5 ₪ לפרוייקט העגורים (כשעתיים)
לפרטים נוספים: 04-6817137 | agamon@actcom.co.il
 
חגיגת צפרות לכבוד חנוכה | שמורת טבע עין אפק
יתקיים סיור בעקבות הטבעת הנודדת הכולל מפגש עם צפר השמורה הלוכד מזה שנים את ציפורי השיר לצורכי מחקר בעזרת רשתות ערפל. הפעילות כוללת השתתפות בחוויית טיבוע הציפורים ושחרורן לחופשי. בנוסף, ייערכו סיורים מודרכים בשמורה ותחנות הפעלה לילדים, וכן יוקרן סרט אורקולי – על טיפת מים המספרת את סיפור השמורה.
מתי: שלישי 20.12 בשעות 10:00–14:00
כמה עולה: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.
לפרטים נוספים: 04-8779992 | 04-8778226
 
 
פסטיבל חורף של ציפורים, פעילויות לילדים, פעילות לכל המשפחה, פעילות לילדים
צילום: רובי זילברשטיין.
 

חוף עכו לינת הדיות הגדולה | הגליל המערבי
סיור לאורך חוף הים של העיר עכו לתצפית שחפים, חופנאים ועופות לילה נוספים. כמו כן, נשמע על נדידת הציפורים לאורך חוף הים ונקנח בתפצית על התכנסות לינת אלפי דיות שחורות.
מתי: 26/12, 9/1/15, 23/1/15
כמה עולה: אורח 75 ₪, חבר 55 ₪
פרטים נוספים: מוקד טלטבע 057-200-30-30

על פי הערכות המומחים מהתחום, השנה צפויה להגיע כמות גדולה במיוחד של ציפורים נודדות ממגוון רחב של זנים וסוגים, דבר שיגביר את עוצמת החוויה באירועי הפסטיבל השונים. בין הציפורים שיגיעו לבקר יהיו עשרות אלפי עגורים אפורים, מאות אלפי עופות מים: אנפות, ברווזים, חופמאים ועוד, אלפי קורמורנים, עשרות אלפי עופות דורסים, עשרות אלפי דיות שחורות, מאות אלפי ציפורי שיר- וזוהי רק ההתחלה. 

הפסטיבל הינו ביוזמת המשרד לפיתוח הנגב והגליל באמצעות הרשות לפיתוח הגליל ובהשתתפות משרד התיירות, פורום עמותות התיירות בצפון, קק"ל, החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים ואגמון החולה, ועשרות אלפי מבקרים מכל רחבי הארץ והעולם צפויים להשתתף השנה באירוע.

 

פסטיבל חורף של ציפורים
28.11 עד ה-24.12

אטרקציות חנוכה לילדים בפסטיבל חורף של ציפורים…
 

 

איפה ומתי?

28.11 עד 24.12 ברחבי הארץ

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה

מה באזור?

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה