יער בן שמן

יער בן שמן הוא אחד היערות הגדולים בארץ המושך אליו אלפי מבקרים במיוחד ביום העצמאות, פסח וראש השנה המגיעים לנפוש, לנווט ולטייל בשבילי היער או לבלות במנגל משפחתי בפינות יער מוצלות.

ביער שניטע כבר בתחילת המאה ה-20 יש המון אתרי פיקניק וחניונים, אזורים למנגל, אתרים הסטוריים ואתרי נוף ואטרקציות שונות כמו גן מוזיקלי שאפשר לטייל בו עם הילדים ולהשמיע צלילים, חניון התקווה עם משחקי ילדים, דרך החשמל עם פסלי ברזל ואבן, חניון מיוחד לעיוורים בו יש מסלול מתוחם עם הסברים בכתב ברייל, ואפילו פגודה תיאלנדית צבעונית שצצה פתאום באמצע היער.

בחלקו הצפוני של היער נמצאת שמורת נאות קדומים בה מתקיימים סיורים סביב שחזור החיים, הצמחייה והנוף בארץ ישראל מימי התנ"ך, תל חדיד עם חניון חיל התחזוקה ופארק קטן של פיסול סביבתי ואזור קברות המכבים שמוזכר בכל מסלולי הטיול לחנוכה בעקבות החשמונאים אבל ככל הנראה המיתוס שנוצר סביבם מקורו בטעות בזיהוי ואין להם כל קשר למשפחה הלוחמת (וביננו הם גם לא ממש אטרקציה מיוחדת – רק אם אתם באזור…)

ליער בן שמן שממוקם משני צידי כביש 443 העולה למודיעין יש מספר כניסות – שער מצפה מודיעין לצד מגדל התצפית המסמל את מרד המכבים ומוביל לאטרקציות העיקריות ביער, שער הרצל על הכביש המוביל מושב גמזו ולפארק הקופים, שער קדומים ליד פארק נאות קדומים, שער המכבים ליד קברות המכבים, שער בקעת הנזירים ליד מודיעין ושער תל חדיד הפחות מוכר היוצא מכביש 444 לפני בית נחמיה ליד אנדרטת חיל התחזוקה.


אטרקציות באזור יער בן שמן:

נאות קדומים…

פארק הקופים…

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה פינות משחק מקום למנגל מקום לפיקניקים מערה פריחה בעונה חינם

איך מגיעים?

המרכז, יער בן שמן מכביש 1 פונים לכביש 443 ממנו נכנסים לחלקו הצפוני או הדרומי של היער באחד השערים או פונים לכביש 444 (לכיוון ראש העין/שוהם) ושם פונים ימינה אל אנדרטת חיל התחזוקה שלצידה עובר שביל היער אל תל חדיד. כל השנה

אירועים ופעילויות

תאריך שעה שם הפעילות

מה באזור?

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה