גן לאומי עין חמד

הגן הלאומי עין חמד, מסלולי טיול באזור ירושלים, טיול לשבת עם הילדים

גן לאומי עין חמד, נמצא על כביש ירושלים תל אביב, מול הכניסה לאבו גוש ומציע בילוי בעמק מוצל וירוק עם זרימת מים לאורך כל השנה, מבצר צלבני במצב טוב וכמה אגדות שנקשרו במקום.

הצלבנים שידעו להעריך מקומות עם מים זורמים כמו באירופה, קראו למקום אקווה בלה (מים יפים) ובנו על שפת הנחל מול המעיין מבצר ששימש כחווה חקלאית, או כמקום נופש לאבירי המסדר שרצו לנוח בין הקרבות.

גן לאומי עין חמד

כבר ביציאה מהרכב מרחק צעדים ספורים, מגיעים אל עמק יפה ומטופח, שבמרכזו זורם נחל היוצא מסדרת מעיינות, בין מדשאות ירוקות ועצי דולב ענקיים המעניקים צל בעונות החמות. עין חמד הוא מקום קלאסי לפיקניק או לטיול קצר בשבת ובסופי שבוע עם הילדים.

כבר בכניסה מחכה לילדים גן שעשועים קטן ואחריו הליכה קצרה לאורך הנחל הזורם תביא אותנו אל מעיין עין חמד, הנובע בגדה השמאלית של הנחל, שהאגדה המקומית מייחסת למימיו תכונות מרפא וסגולה להולדת בנים זכרים.

ללא קשר לאגדה הזאת – יהודי ירושלים נוהגים להגיע למעיין בערב יום כיפור ולקיים בו את מנהג התשליך המסורתי.

בהמשך הערוץ נגיע אל המבצר הצלבני בן שתי הקומות שכדאי להכנס עם הילדים החצר המרכזית ולסייר בין החדרים שלו ולדמיין ביחד איפה הדרקון הסתיר את הנסיכה ומאין הגיע האביר על הסוס הלבן שהציל אותה.

בתוך המבצר שנבנה בין השנים 1140-1160 השתמרו גם מספר חדרים ומתקני בית בד (שימו לב כי העלייה אל הקומה השניה אסורה מסכנת התמוטטות) ומסביבו אפשר, כמו לכל אורך הנחל, למצוא מקומות רבים לפיקניק עם הילדים.

הכניסה למבצר אקווה בלה בעין חמד

אם תעברו מול המבצר על גשרון קטן לצד השני של הנחל, בקצה העלייה תפנו ימינה לשביל העובר בתוך החורש המוביל אל מערת קבורה, מתקופת בית שני בקרבתה ישנה נקודת תצפית הממחישה את משמעותה של ריאה ירוקה בין הכבישים והישובים.

אורך המסלול המונגש בגן הלאומי: 600 מטר.

בחופשות ובחגים מתקיימים מדי פעם על המדשאות של עין חמד מראש הדרכות ופעילויות לילדים. מתחם הקמפינג שפעל בזמנו בעין חמד כבר אינו פעיל לצערנו.

ואם אתם רעבים אחרי הטיול בפארק ולא התארגנתם לפיקניק – בצד השני של הכביש נמצאת בירת החומס של ישראל – אבו גוש, עם מסעדות אבו שוכרי המקורי, המסעדה הלבנונית ועוד שלכל אחת יש את האוהדים המושבעים שלה שמגיעים בהמוניהם בעיקר בשבתות וחגים.

אם מתקדמים עוד קצת לכיוון ירושלים אפשר להגיע לשכונת עין כרם בה יש גם מספר מסעדות טובות כמו פונדק עין כרםֶ הפופולארית.
כרטיס מטמון, קופונים, הנחות לרשות הטבע והגנים, אטרקציות לילדים, טיולים עם ילדיםהטבות והנחות למטיילים המחזיקים בכרטיס מטמון של רשות הטבע והגנים – גן לאומי עין חמד למחזיקי כרטיס מטמון.
לפרטים על הטבות כרטיס מטמון לחצו כאן…

פרטי המקום
נשמח לדעת!

02-5342741 כל המשפחה פינות משחק מקום לפיקניקים נחל מעיין מערה אפריל-ספטמבר: 08:00-17:00, אוקטובר-מרץ: 08:00-16:00 בתשלום

מחירים

מבוגר: 22 ש"ח, ילד: 8 ש"ח, קבוצה: מבוגר: 15 ש"ח, ילד: 7 ש"ח

איך מגיעים?

ירושלים, עין חמד לבאים מתל אביב: כביש ירושלים - תל אביב, 10 ק"מ לפני ירושלים, פונים ימינה במחלף עין חמד, ובצומת הבאה ממשיכים ישר כחמישים מטר עד לכניסה לפארק.

לבאים מירושלים: פונים ימינה במחלף עין חמד ובצומת הראשונה פונים שמאלה עד לכניסה לפארק.